mandag den 19. januar 2015

VBK 2.0 - Singlekuren - uge 2 - Er der fremskridt?

Verdens Bedste Kur 2.0 - Singlekuren - Uge 2

Nu er der gået 2 uger med Bitz og Astrups VBK vol. 2.0 og hvordan er det så gået i forhold til uge 1?

Bogen har en 4 ugers kostplan og lover et ugentlig vægttab på 1-2 kg.
Indkøbslisterne er på Bitz's egen hjemmesiden.

Nu er der gået 2 uger

Status: -0.3kg
Ja 2. uges vægttab gik langt fra som forventet. Også selvom jeg i denne uge har trænet 3 gange (ca. 1 time pr. gang) i håb om at det ville speede processen op.
Men jeg har så også i denne uge valgt at måle mig flere steder på kroppen for at se en forbedring i cm.
I livet har jeg nemlig tabt ca. 7 cm og det motiverer mig mere.

Har jeg følt sult?
I forhold til uge 1 har jeg helt bestemt mindre sult som er et kæmpe plus.
Og min lyst til søde sager er stort set væk.
I den forbindelse har jeg samtidig har haft svært ved at vide om jeg altid skulle spise mængden der stod i madplanen og om jeg skulle spise alle mellemmåltiderne selvom jeg ikke følte mig sulten.
Jeg skrev derfor til Bitz og spurgte til råds:


Hvad har jeg lært indtil videre?
Blevet bedre til at styre mit madindtag.
Og jeg lærer stadig nye opskrifter fra bogen fyldt med proteiner.

Hvad synes jeg om bogen indtil videre?
Jeg er på ingen måde imponeret.
Jeg har stort set droppet alle min mellemmåltider i uge 2 uden at føle sult, plus jeg har trænet mere end hvad jeg plejer. Og alligevel har det kun ført til et vægttab på 0,3 kg.
Det er langt fra de 1-2 kg om ugen som bogen lover. Hvilket de også lover uden at man behøver at motionere. Øøøhh?

Ulemper
Der burde være en form for tilpasning af madplanen alt efter hvor høj ens BMI er.
Folk med højere BMI har sikkert sagtens kunne smide de 1-2 kg om ugen, mens folk med lavere BMI nok har det lidt sværere med den samme madplan.


Lidt billeder af ugens måltider:

kylling med spidskål og gulerødder
 Kylling med spidskål og gulerødder.
Et eksempel på nogen af de måltider der er for store
Du kan se opskriften og videoen til hvordan man laver denne ret her: http://vanessary.blogspot.dk/2015/01/kylling-med-spidskal-og-gulerdder-sund.html



chili con carne med spidskålchili con carne med rødkål
Chili con carne med spidskål og den anden er med rødkål.
Jeg er fann

Forskellige morgenmads måltider.
Den er en æggepandekage med havregryn, ost, skinke og tomat.
Den anden er to spejlæg på stenalderbrød med en skive skinke.
Skålen med frugt og skyr gemte jeg til senere. Igen et eksempel på nogen af de måltider der er for store.

kina i søborg kinesiske madvarer
Om lørdagen tog jeg en cykeltur til Søborg i blæsten og besøgte butikken Kina i Søborg, da jeg stadig manglede nogen specielle ting fra indkøbslisten som edamamebønner, wontondej, forårsrulledej og wasabi. Og så elsker jeg misosuppe :D
Så fandt jeg også tørrede goji bær som jeg kan bruge til mine morgenmåltider på skyren.

Vi må se hvordan uge 3 forløber.


 xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar