onsdag den 2. juli 2014

DIY Polterabend accessories - Skulderbånd/skærf/sash

DIY polterabend tilbehør!!
Nu er det godt nok en måned siden jeg var til min barndomvenindes polterabend, men tænkte at jeg lige ville dele min DIY om skulderbånd/skærf til alle tøserne og bruden. Det var en kæmpe succes og gav en god team følelse hele dagen når vi skulle igennem diverse aktiviteter og en efterfølgende bytur :D

Jeg var træt af at alle hjemmesider med polterabend tilbehør var al teksten på engelsk på tingene - "Bride to be". Jeg besluttede mig for at at lave mine egne skærf.
Jeg lavede 9 i alt og det tog ca. en dag at lave.

Det skal du bruge:
9 stykker ca. 1,6 meter bredt silkebånd (jeg købte mine i stof2000) - Dette er den dyreste udgift
Maling i den ønskede farve til skriften
Tykt karton - jo tykkere, jo bedre (jeg købte min i søstrene grene)
Hobbykniv
Tynde pensler
En alm. svamp eller lille malerrulle

Til at starte med printer du den ønskede tekst i font og størrelse ud som du ønsker.
Mit så således ud. Jeg var i tvivl om jeg skulle skrive brudens crew eller team, men det blev crew. Til dem der undrer, er crew og team fonten Princeton.




"Brudens" tegnede jeg med blyant på bagsiden og tegnede det over på det tykke karton med chrom glans på den anden side (det gjorde kartonen meget stift). Derefter kunne jeg skære "Brudens" ud i kartonet så tyndt som muligt med en hobbykniv. Det kan være lidt svært, men tålmodighed hjælper da det kan tage lang tid :D Det er med vilje at jeg nogen steder ikke har skåret helt igennem, da det er steder i bogstavet hvor der bare ville være et hul hvis jeg skar igennem. Og det dur ikke til formålet. 
Ville bare lige vise kartonet hvordan det spejler
Har lige lånt et billede fra nettet for bedre at illustrere min pointe


Det samme gjorde jeg med "CREW". I kan se hvor jeg ikke har skåret igennem for at holde stykkerne i midten på plads.


Derefter fandt jeg noget maling (også fra søstrene grene) som jeg enten duppede på med en alm. opvaskesvamp eller en lille malerrulle. 
Her er igen et par lånte billeder til illustration






Her hænger de til tørre.


Her er bruden med sit "hjælp jeg skal giftes" skærf og tiara :)

Lige en ekstra ting man kan bruge de mange fine stykker karton til. Hjemmelavet festpynt!
Jeg printede store bogstaver ud med en ønsket tekst og tegnede dem over på kartonet med bagepapir. Til sidst klippede jeg dem ud og skar små riller i til et bånd kunne komme igennem.
CHEERS BITCHES :D


2 kommentarer:

  1. Hvilket noget maling har du brugt

    SvarSlet
    Svar
    1. Almindelig tekstilmaling der kan købes i diverse hobbyforretninger.

      Slet