onsdag den 11. marts 2015

DIY sæsonen er for alvor startet og det grønne flytter ind - DIY marmorskammel

Man kan vist roligt sige der er startet en kæmpe tendens med grønne planter indendøre.
Specielt med sukkulenter.


Sukkulenter fra Superbrugsen, den i midten er i Holmegaard glas | Eget maleri | To hyacinter i små zinkspande fra Tiger

En anden tendens jeg også lige skulle afprøve er kollage tendensen med plante billeder og spejle.

Men nu til en helt anden tendens, nemlig marmor-tendensen.
Vi havde en gammel skammel der havde været min mors som jeg tænkte trængte til en fornyelse.
Så var i Stof2000 og fandt det fedeste effektstof med marmor print på. Kostede kun ca. 79 kr. meteren.
Købte også nogle nye dekorationssøm som kostede ca. 27 kr. for 30 stk.
Maling havde vi i forvejen.

DIY - Forny gammel skammel



Fremgangsmåde

1. Find et redskab der kan hjælpe dig med at få sømmene i siden ud. Jeg brugte bare en skruetrækker.
2. Opspræt forsigtigt tråden i kanten af sædet så hele betrækket kommer af.
3. Mal skammelen i en ønsket farve. Min blev hvid. Simpelt.
4. Læg det gamle betræk på det nye stof og aftegn mønstret over på det nye og klip.
5. Tag det øverste stykke stof (som man sidder på) og hæft hæfteklamme fast i siden af stoffet til skammelen. Dette kan man ikke se når man er færdig. Sørg for at det er stramt.
6. Tag kantstoffet som er syet sammen i enderne og sy det fast på siderne af skammelen i hånden. Se billede.
7. Derefter kan du folde det ned og sømme det fast med dekorationsstifterne. Jeg brugte kun halvt så mange end hvad der var originalt. Jeg syntes det var pænere og det holder stadig.
Her er den gamle skammel uden stifterne i siden.

Step by step istandsættelse af skammel


Tadaaa!
En helt ny skammel med eget præg :)

Jeg tror mit næste møbel projekt bliver mine forældres Siesta stole fra 1965.
En klassiker i design, men det brune læder kunne godt blive skiftet ud.
Designerhuset LK Hjelle har i anledningen af stolens 50 års jubilæum fornyet dens design med hynder i mere friske farver og af et andet materiale.
Tror de kan blive rigtig fine med indsunket pynteknapper.


Siesta Trio fra LK Hjelle af Ingmar Relling


Ingen kommentarer:

Send en kommentar