mandag den 26. januar 2015

VBK 2.0 - Singlekuren - uge 3 - Er der stadig vægttab?

Verdens Bedste Kur 2.0 - Singlekuren - Uge 3

3. uge med singlekuren er nu gået og jeg kan mærke at det begynder at blive anstrengende at følge en fast kostplan.
Bogen har en 4 ugers kostplan og lover et ugentlig vægttab på 1-2 kg.
Indkøbslisterne er på Bitz's egen hjemmesiden.

lazy girl workout

Nu er der gået 3 uger

Status: -0.8kg og -2,9 kg totalt
Næsten et helt kg er røget denne uge. Jeg føler det går meeeget langsomt, men sikkert.

Har jeg følt sult?

Jeg kan godt mærke at jeg begynder at give mere efter når jeg føler mig sulten og spiser udenfor kostplanen.
f.eks. kommer jeg til at tage en muslibar i stedet for en gulerod.

Er planen stadig nem at overholde?
Det er nu efter 3 uger blevet lidt trættende at skulle følge en fast kostplan. Det tager på energien at skulle overholde faste regler 24/7. 
Så jeg er automatisk begyndt at justere frokosten og aftensmaden til hvad jeg gider at lave eller til hvad jeg har af rester.
F.eks. lavede jeg i går laks med rodfrugter, ærter og bønner. Og det er ikke en opskrift i bogen men er i stedet min egen variant.
Et andet eksempel er at jeg f.eks. ikke lige gider stå og hakke hvidkål til min makrel til frokost, så tilføjer jeg i stedet et par skeer hytteost.
På den måde synes jeg det hele er blevet lidt mere overskueligt ved at jeg nu selv kan styre min madplan, fordi jeg nu ved hvad der er godt at spise og hvilke ting der er no-no.
Men jeg bruger stadig bogen til når jeg løber tør for inspiration og det er den god til :)

Dette er en lasagne uden lasagneplader men i stedet aubergine og knoldselleri som plader. Den var toppen!

Jeg må indrømme at jeg i denne weekend heller ikke har kunne holde mig fra at bage.
Det er en af mine yndlings hobbyer,
Så jeg benytter jo så muligheden til at prøve nye sunde opskrifter:

Jeg prøvede at lave nogle 

Halvsunde appelsin choko cookies


ca. 16 stk.
ingredienser:
1 æg
100 g farin ( tror jeg vil prøve med kun 50 g senere, da de var meget søde)
15 g smør
1 spsk revet appelsinskal
3 spsk appelsinsaft
100 g blendet havregryn (jeg glemte at blende mine)
15 g mørk chokolade

10 min ved 200 grader


I går gik jeg 8 km med min mor ved Tystrup sø og Suserup.
Fantastisk vejr!

 




Super smukt område!

Stay tuned!
xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar