mandag den 29. december 2014

Inspiration til julebordsopdækning

Du mangler måske lidt inspiration til julebordsopdækningen...
Her mine 4 eksempler:

1. Tema
Rød jul med gran
Temaet her skulle rød dominere med røde dækservietter og røde stofservietter med hvide blonde bånd om (fra Netto).
Det er kombineret med en grankrans omkring en birkestamme som centerpiece på bordet og en masse grankogler fra skoven (gratis).
Ved hver tallerken står røde bordkort som skal forestille polkaprikkede julestokke vendt på hovedet (hjemmelavet af karton).













2. Tema
Kobber i en snedækket skov

Jeg blev i år inspireret at Plaza's juleudsmykning i receptionen med en masse farverige kugler der hang fra loftet.
Jeg ønskede at det skulle være med kobberfarvede kugler, men kunne ikke finde det nogen steder.
Så jeg måtte spraymale nogle selv. Hang dem op på en snor spændt mellem to bukke og sprayede dem til de var dækkede.
Når de var tørre blev de bundet på en lang sytråd i tilfældig rækkefølge med nogle grankogler imellem.








Bordløberen, de hvide keramik træer og servietterne er fra Netto.
Birkestagerne er lavet af min far :) 






Du har måske lagt mærke til de små grønne træer der står ved hver tallerken.
Det bordkort som jeg selv har designet og klippet ud i karton.













De 2 næste er fra julen 2013
3. Tema
Anden slags rød jul med gran tema








Her er en fin video hvordan man folder de fine juletræs servietter:






Lavede små marcipan juletræer med nougat i midten og overtrukket med chokolade og kokos som sne. Synes de er så søde :D

4. Tema
Sølv landskab





hvordan man folder servietten lykkestøvlen


Håber det gav lidt ny inspiration til borddækningen.
Man kan også skifte de kobberfarvede kugler og koglerne ud med sølvkugler (eller andre farver) i stedet. Så kan man nemlig også bruge udsmykningen til nytår :D

Godt nytår allesammen og vi ses i år 2015!!! :D
xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar