tirsdag den 30. juli 2013

Hamburg!!!



d. 27. juli
HAMBURG!

Klar til turistdag i Hamburg :D
Glad for mine nye sneaks fra Helmstedt
Lørdag morgen kl. 7 kørte familien Eckhardt og jeg til Hamburg for at besøge deres 2 "børn" Sonja og Felix.
For Sonja og Felix er Helmstedt som Sorø og Hamburg er deres København :D Der sker mere.
Vi købte rundstykker i Helmstedt som vi medbragte hjem til Sonja hvor vi ankom kl. 10.
Var i forvejen lidt træt, da der aftenen før var besøg hos familien Eckhardt og så bliver sengetiden hurtigt sen.

Sonja er gift med Illos og har for 3 måneder siden fået en lille dreng Noah, så ham skulle der jo pusles om haha
Sonja og Noah
Felix, Sonja, Hannelore og Noah
Noah

Vi var i deres lejlighed i en 3 timer før Robert valgte at tage mig med på en tour rundt og se Hamburg.

På søen Alster

På søen Alster











Ved rådhuset


Rådhuset



Ja fik postet lidt postkort i rådhusets guld postkasse :D


Det gamle havnelager område. Kæmpe! Som vidst i dag er lavet om til et teater.

Den nye hafen city. EKSTREMT fedt sted med nye unikke artistiske bygninger overalt!
Læg mærke til tagtarressen. Sjovt at se en hel ny by lavet fra bunden :D
Mere af den nye Hafen city
Fakta: Hamburg har flere broer end Venedig!

Man søgte konstant skygge hele dagen. Pyyyhha en lille pause med lidt vand gjorde godt.


Bedømmelse:
Rigtig flot by!
Meget ren
Mange kanaler og forskellige små robåde osv. man kan leje
Fascinerende med den kæmpe havnetrafik og alle containerne
Meget stor by med mange turister, dyre butikker og høje bygninger
Fedt natteliv som minder meget som i syden
(ment på den måde at der er en lang gade hvor de lægger som perler på en snor med borde og bænke ude foran med parasoller og natten er belyst af byens neon lamper - ja en sydlig stemning)
Generel en rigtig lækker by hvor der findes alt - De har sågar en stor strand


Creepy bøje i vandet :/



Efter vi havde været en 1 times havnerundfart med et fedt skib der var lavet som en gammel hjuldamper fra 30'erne i Louisiana. Mega cool!






Børnene nød det kolde vand der blev sprøjtet på den fra hjulet :)


Hele dagen var vejret overdrevet varmt (ca. 35 grader).
Men da vi steg af hjuldamperen begyndte det at smådryppe og vi besluttede at tage s-bahnen hjem. 
Det havde alle andre 1000 turister åbenbart også tænkt.
1000 plaskvåde turister maste sig ind i et gammel s-tog fra før krigen hvor al luft blev lukket inde som en dåse luftæt sardiner.
SHIT! Det var det klammeste jeg nogensinde har prøvet!
Selvom jeg stod helt stille, men vi stod selvfølgelig klemt op af hinanden, blev jeg mere og mere gennemblødt af mit eget sved da varmen var SÅ ulidelig i toget!!
Man kunne se at nogen folk også begyndte at få vejrtrækningsproblemer.
Herre jemini! 15 minutter senere skulle vi heldigvis af!
På hovedbanegården fandt vi en bus som kørte os til Sonjas lejlighed.
Her skulle jeg lige ha lidt og spise inden jeg blev sendt videre til Felix's lejlighed, fordi han havde lovet mig at tage mig med i byen
Jeg fik lov at spise lidt rundstykker fra morgenbordet med noget pålæg på.

Hamburg by night!
Mettevuns blev jeg sendt med en bus til Felix's lejlighed fuldstændig gennemblødt at mit eget sved og lignede pis :D haha
Da jeg ankom til busstopstedet hentede Felix mig og fortalte at 3 af hans drengevenner allerede var ankommet og de sad alle ude og drak på altanen. Fedt! Tænkte jeg bare - fed timing :/
Jeg fik lov af Felix at tage et bad men jeg skulle selvfølgelig lige hilse på dem først. Pinligt. Hilste hurtigt og løb i bad og klædte om.
Da jeg kom tilbage ren og nyklædt hhaha , fik jeg en klapsalve af drengene da jeg kom ud på altanen. Hahahahaha fra da af vidste jeg at det var nogen cool fyre og det nok skulle blive sjovt :D
Felix bor i en kæmpe lejlighed tæt på Hamburgs store natteliv, og han boede oveni købet på øverste etage som resulterede i en stor altan med mega flot udsigt ud over Hamburg! Lækkert!




Lækker udsigt med musik og en drink - Det var en meget hyggelig aften :)


Hans venner var rigtig søde og sjove. De var flinke til at sørge for jeg vidste hvad de snakkede om så jeg ikke følte mig udenfor.
Et par drinks senere rykkede vi til byen til fods.
Som sagt, mega lækkert natteliv med uendelige mange barer.

Fede lamper hva? ;)





Reeperbahn 
også kaldet "Der Kiez" er en 930 meter lang gade, der strækker sig fra Nobistor til Millerntor i Hamborgs forlystelses- og bordelkvarter Sankt Pauli.

Gaden er kendt for sine mange barer, natklubber og diskoteker, Panoptikum, St. Pauli-teatret, Schmidt-teatret og operettehuset. Om sommeren er der en masse udendørsliv på Hans Albers Platz. (fra wikipedia)

Udsigten fra gæsteværelset :D

ja dans dans drik drik dans dans drik drik og hjem to vi så ved en 4 tiden.
Jeg sov på gæsteværelset hos Felix som selvfølgelig var det øverste lokale op under taget i 33 graders varme. Jeg troede jeg skulle dø og gik derfor ned og sov på sofaen haha.
Næste morgen var Felix og jeg pænt smadret og vågnede først kl. 12 haha men fru og hr. Eckhardt var søde og havde sagt at vi gerne måtte sove ud til de skulle hente mig.
Blev hentet kl. 13 hvor vi kørte videre til Lüneburg


Læs videre i næste oplæg om Lüneburg! :)
Tschüs!

Stay tuned!

xoxo
Vanessary






Ingen kommentarer:

Send en kommentar