onsdag den 31. juli 2013

Lüneburg!

28. juli 2013
LÜNEBURG!!

som sagt blev jeg hentet kl. 13 af hr. og fru Eckhardt hos Felix i Hamburg (St. Pauli) hvor vi derefter fortsatte vores tur til den meeeeget idylliske, gamle og rolige by Lüneburg.
Byen var en mindre by end de andre store handelsbyer som Hamburg under krigen og derfor var den ikke en af byerne der blev totalbombet som Hamburg. Og derfor kan man stadig se byen som den så ud som for mange år siden. Rigtig hyggelig!


Bedømmelse:
Jeg kan klart anbefale Lüneburg, fordi det er en meget gammel men flot vedligeholdt by med meget idylliske gamle bygninger.
Elsker alle de butikker de havde samlet på lange gågader side om side. Jeg følte der var flere end på strøget. Virkelig lækkert med en følelse af mange af sine yndlingsbutikker samlet på et begrænset område med flotte omgivelser.
Der var også vand der løb gennem byen med hyggelige caffer og restauranter langs vandet.
Der er en dejlig følelse af ro (eller måske var det kun fordi det var søndag og de havde lukket :D )




Den her jordbærmilkshake reddede total mine tømmermænd!!!





Jo højere man kunne bygge sit hus jo mere prestige gav det :)








Ja, kan helt klart anbefale Lüneburg!!
Glæder mig til at vise byen til mine forældre!

Stay tuned!
xoxo
Vanessary


Ingen kommentarer:

Send en kommentar