fredag den 2. august 2013

Ugen der gik - uge 2 i Helmstedt

Ugen der gik!

Ja nu er der gået to uger her i lille Helmstedt :)

Mandag: arbejdede i bogholderiet og slappede af hjemme om aftenen. Jeg bliver helt nostalgisk når jeg ordner deres regninger og støder på firmanavnet Kongskilde. :)


Til aften var vi til en fødselsdag hos Carmen sammen med alle deres bowlingvenner :D En lille fest med ca. 15 mennesker. Jeg synes der er lidt komisk at de spørger hvem der skal køre hjem og Hanne siger at hun gerne vil, og alligevel drikker hun 1 hel liter øl, men det alkoholfri :D hehe Lidt underligt. Men de eeeeelsker øl også uden alkohol haha :D


Tirsdag: startede at arbejde i lageret. Det er en anden afdeling med nogen andre rigtig søde kolleger. Jeg fik også lov til at hjælpe med at sortere i deres dokumenter og papirer. Derudover hjalp jeg med de nye varer der var kommet.

Jeg kunne ikke lade vær. Det smager sgu meget godt :D

Om aftenen fik vi gæster af to af deres nære venner. Dieter og Steffi. De var også med på ferie med Robert til Sejerø og boede i min farfars brors sommerhus, som de husker meget tydeligt selvom det var da de var sidst i tyverne :)
Dieter og Steffi


Onsdag: hjalp til i både lageret, bogholderiet og fru Kaiser der styrer arbejdernes løn i værkstedet og også lidt salg.
Efter aftensmad (brød med pålæg), kørte Robert og jeg ned til fribadet og så live musik ved poolen. Ikke særlig mange mennesker, men selvfølgelig rigtig hyggeligt med en udendørs minikoncert. 


Dette er en øl med 50% grapefrugt saft :D ret sommerligt faktisk. Thumbs up!

Selvfølgelig var der folk Robert kendte også sågar borgmesteren som jeg også blev introduceret til og spurgte hvad jeg syntes om Helmstedt :) lidt sejt.



Torsdag: startede en ny student på kontoret som jeg hjalp med at vise et par få ting på kontoret. Den dag var jeg i alle afdelinger: salg, bogholderiet, lager og værkstedet.
Efter arbejde hentede fru Kaiser og hendes 21-årige datter Annika mig, hvor Annika og jeg kørte til et indkøbscenter der hedder Elbe park lidt udenfor Magdeburg. Der fik vi en stooor is. 

Annika med vores yoghurt og is  i Elbe park

Jeg ved ikke helt hvad det er med tyskerne der vil lave kæmpe farvestrålende is som i syden :) vi kiggede lidt i butikker og kørte tilbage til deres hus i Alleringersleben. De havde to søde kattekillinger, en hund, to kaniner, en hest og høns. Og det var et helt almindeligt tysk hus :) 


Til aftensmad fik vi det typiske kolde bord med rundstykker, pålæg og salat :) tror jeg har fået det til aftensmad 5 gange nu, men de spiser som sagt også varm mad til frokost. Total omvendt os :)



Fredag: Endnu en almindelig arbejdsdag, men denne dag med morgenbordsdækning i konferencerummet. Det er hurtig klaret når det kun er til 4 mennesker :D

I dag var det altså op til 34 grader i SKYGGEN!!! Selv vinden føltes brændende. Ja cykelturen hjem fra arbejde gik ikke så hurtigt og jeg besluttede at kigge ind i Helmstedts Netto og se hvad de havde af varer i forhold til os :D  Klart mere slik og chokolade overalt. Nutella og mælkesnitter sælges i xl størrelser :D Men ellers et rigtig fint udvalg af vare.

Da det var så varmt besluttede vi os for at spise aftensmad/brød tidligt og så køre til fribadet for at blive kølet af og nyde det gode vejr. Det var virkelig lækkert. Vi svømmede 300 m og så solede jeg i et lille stykke tid :) Så har man det godt igen hehe.






Jeg har købt en buket blomster til Hanne til hendes nye danske designvase fra familien Tyndeskov :)

JA, det var nok kort og godt hvad jeg har lavet de seneste 5 dage :) 

Stay tuned!
For i morgen kører vi på tur igen til Braunschweig og en anden by :D

xoxo
Vanessary





Ingen kommentarer:

Send en kommentar